Flytande bjørn

Denne gangen har eg begitt meg ut på Frode Grytten – Flytande bjørn. Som handler om en gutt som blir funnet drept i Odda. Boken er på nynorsk om en kan kalle det det. Personlig oppdaget eg Frode Grytten etter vi hadde en av novellene hans i norsk på vgs. Skrivingen hans er noe eget, noe annet enn alle andre forfattere. Han tar også i bruk nynorske ord, men ikke helt rent sett, det er også mye dialekt inni.
Min personlige mening om boken må være: i begynnelsen har ikke handlingen noe spennende å komme med, men en syns heller ikke det er kjedelig. Eg endte opp med at eg ikke kunne legge fra meg boken. Selv om det er en ting som forstyrrer meg. Denne følelsen at det var en åpen slutt. Vi får vite, men vi får ikke vite.
Kan likevel anbefales godt, men mest til de som kan liker å lese i retning mot nynorsk og romaner:-)

1 kommentar

Siste innlegg