Hvordan lage verdens beste kylling.

Nå skal eg avsløre superkyllingen som smaker kjempegodt! Først løp til nærmeste Kiwi og kjøp :

♦ Priors kyllingfillet. 2/4 pakning ut i fra hvor mange dere er. Men nå går eg ut i fra 2, så er det bare å øke oppskriften.

♦ Tines lett rømme.

♦ Champignon 1-2 stk. Avhenger av str. 

♦ Salat

♦ Agurk

♦ Avokado 2 stk

♦ Paprika 

♦ Tomat

♦ Og salt, oregano, basilikum og piffi om du ikke har det.

 

Dette gjør du: 

♦  Skjærer opp kyllingfilleten i passe store biter.

♦  Skjærer opp champignonen i passe skiver/biter.

♦  Steke det. (Eg steker det i rapsolje)

♦  Mens det står og steker, skjær opp salaten, agurken og resten av grønnsakene og ha det i en bolle/skål eller lignende.

♦  Når du ser at kyllingen og soppen er passe stekt, hell oppi 3-4 spiseskjeer med lettrømmen. (Har du 4 pk kyllingfllet kan du ha oppi hele rømmeboksen)

♦  Rør om til alt har fått rømme på seg.

♦  Tilsett litt krydder som salt, oregano, basilikum og piffi. 

♦  Rør litt til. (Du kan også krydre før du tar oppi rømmen.)

♦ Sett det på svakere varme og la rømmen “trekke inn i ” kyllingen og soppen. Så er det klar til servering! 

 

Det er veldig godt og ganske sunt. Og relativt enkelt å lage. På bildet eksperimenterte eg videre og hadde chips i salaten, men var ikke like godt da. Ha i det du liker og nyt måltidet. Hvis dere har noen mattips til meg, så skrik ut. Eller hva dere liker godt osv. For når eg plutselig lager middag selv, så er ikke fantasien like stor som før. 
Hva er favorittmiddagen din? 

0 kommentarer

Siste innlegg