En overraskelse

Tiden har gått så utrolig fort, og det er en uke siden jeg hadde bursdag nå. Hele 23 år gammel! Jeg måtte tidlig opp da jeg skulle åpne butikken på jobb. Alltid typisk at en må jobbe når en har bursdag. Jeg stod opp for sent, så fikk ikke tid til å spise frokost før jeg måtte kaste meg i bilen og dra på morgenen. Heldigvis kom kollegaen min klokken 12, så fikk spist lunsjen min da. Som alltid er salat nå for tiden, eller knekkebrød i blant. Litt senere bestilte vi sushi fra Royal Sushi på senteret, de har utrolig mye godt der! Og før alt var borte fra de 4 brettene (vet, vi tok litt av), så var vi begge mett. Ikke nok med det, kollegaen min hadde med seg kake til meg også! Og hun er kjempeflink til å bake, så det var utrolig godt! Når jeg var ferdig på jobb 16.00, og var på vei hjem var det rett før jeg rulla hjem, altfor mett! 

Men da når jeg kom inn døra hjemme 16.50 lå en gul lapp med beskjed fra Espen om å dusje, gjøre meg klar og ta på en halvpen kjole, for vi skal ut å spise. Første tanken bare… mat?? Hvordan skal det gå ned? Men ingen tid å miste. Å vaske håret, dusje, ordne det etterpå, sminke seg og kle seg på 40 min, da er det bare å hive seg rundt! 

Vi ble litt forsinket, men endte opp på Big Horn Steak House. Jeg bestilte det minste kjøttstykket på menyen. Likevel måtte Espen hjelpe meg å spise det opp. Men det var utrolig godt! Veldig fint å bli tatt med ut å spise. Espen overrasker stadig. Det er ikke så mange x´ er som er så snille og gode venner etterpå tror jeg. Så det at han tok meg med ut på restaurant bare oss to var nesten en blanding av superfint og litt rart, siden vi ikke har vært ute sammen siden før det ble slutt. 

Men når vi kom hjem igjen skjedde det! Espen slapp meg først inn døra (noe som er uvanlig, men ikke ta feil, han er en gentleman). Og det henger en “Happy Birthday” “flagg” i døråpningen til stua. Espen spør om jeg ikke la merke til den når jeg var hjemme og gjorde meg klar. Begynte å lure på om jeg hadde vært helt ute i toppetasjen og ikke lagt merke til den alle de gangene jeg har gått inn og ut av stua. Men så gikk jeg inn i stua, og der er bordet dekket med kaker, godteri, chips og gaver! Ut fra kjøkkenet hopper flere mens de roper “SURPRISE”. Jeg ble helt tatt på senga! Hadde aldri tenkt den tanken en gang. I tillegg hadde alle parkert bilene rundt forbi, så jeg ikke kunne se at det var noen der. En god gjeng gode venner samlet, og feiret bursdagen min sammen! Og all creds til Espen som har klart å holde alt hemmelig så lenge! 

Vi hadde en fantastisk kveld/natt. Spiste gode kaker, godteri og chips. Spilte ryktet går, et utrolig artig spill, spesielt med litt vin i glasset. Jeg fikk masse flotte gaver! Og tusen takk til alle som bidro til en så flott dag! Tusen takk for alle gratulasjoner! 

 

Vi snakkes snart! 

T.

 

 

2 kommentarer
    1. Heisann, kjære du!
      Innom for å ønske deg en strålende lørdagskveld, det synes jeg du fortjener <3
      Håper alt står bra til. For en utrolig fin overraskelse, og gratulerer så masse på overskudd <3
      Klem i fra meg 🙂

Siste innlegg