Santa Elena

Nå er jeg vel fremme i landsbyen Santa Elena i Monteverde. Det ligger mye høyere over havet og er kjent for regnskogen og mye av aktivitetene som er her. Det er ikke den mest typiske turiststed da man må en salig omvei for å komme hit. Jeg skal med hånden på hjertet si at jeg aldri har opplevd lignende veier eller kjøring før! Når jeg først kom ut fra flyplassen i Liberia,  kom meg i bilen og avgårdekåre så tenkte jeg at det var litt humpete og dårlige veier,  det var hovedveien. Noen steder er som nyutløtræ veien hvor jeg har vokst opp.  (det er dårlig vei=masse hull) Men når vi tok av i landsbyen Las Puntas mot Monteverde og Santa Elena,  da skjønte jeg at de første veiene var jo luksus! Har filmet masse,  så får se når jeg får laget en film med den turen,  for det var noe i seg selv!
Ellers så har jeg vært litt svimmel og uvel i går og i dag. Det kommer nok av alle flyreisene da jeg har nesten ikke spist eller sovet noe de siste 3 dagene. Fikk litt mat i meg nå i kveld på en fin liten lokal café /restaurant rett ved hostellet. Familien som driver den snakker kun spansk,  så jeg fikk øvd meg enda mer da. Ikke minst trent på å bla opp ord i den lille pocket ordboka jeg har med meg. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten den!
Akkurat nå ligger jeg på et 6 mannsrom på Cabinas Vista al golfo,  men har hele rommet for meg selv i natt. Lokal tid her er nå 20.42, men jeg skal kræsje i seng og nyte denne natten så godt som mulig før det blir opp til 7 imorgen for frokost og nye eventyr! Buenas noches!

0 kommentarer

Siste innlegg