Montezuma

Når vi ankom Montezuma etter mørkets frembrudd og kom til hotellet, så viser det seg at reservasjonen min ikke hadde gått igjennom. Jeg hadde veldig dårlig Internett i Manuel Antonio,  så var ikke helt sikker på om det gikk eller ikke.  Men heldigvis var det ikke noe problem. Så da tok vi 3 jentene et rom,  med 3 senger,  to av sengene var dobbeltsenger og den ene en stor enkeltseng. Utsikten var nydelig! Rett ved stranda,  og når vi lå i senga,  kunne vi høre bølgene skulle rett utenfor. Vi var i 2 etasje,  så vi hadde balkong også med sitteplass ute.

Vi hadde to netter der. Første natta var alt helt fantastisk. Våknet til en nydelig soloppgang over havet. Og nøt resten av dagen. Gikk rundt, shoppet litt. Spiste masse god mat og jeg fikk endelig vasket litt klær.

Når kvelden kom,  så kom regnet. Og det lynet og tordnet noe så voldsomt. Strømmen gikk en gang,  og vi fikk en kakerlakk på badet. Vi sovnet ganske tidlig hele gjengen,  men våknet halv 12 av en grusom lukt. Og hun ene begynte å kjenne på kontakter og ledninger om det var noe som snart kom til å begynne å brenne. Da går hun andre ut og så ser hun 4 menn stå på stolene og kikker litt halvskremt ned rundt seg. Da viser det seg at det er en skunk som har sluppet en kraftig en. Det stinket noe så forferdelig på rommet resten av natta. Selv neste morgen luktet det fortsatt.  Så vi gjorde oss klare til å gå,  fikk kjøpt oss litt mat før shuttlebilen tok oss på ferden videre til Tamarindo på vestkysten.
Det var en humpete tur uten like! Så nå sitter jeg i hammocken og chiller litt ved bassenget før jeg drar ut for å se litt mer av Tamarindo.

Siste bildet med bassenget er fra hostellet jeg bor på nå. (La Botella de Leche)

0 kommentarer

Siste innlegg