Anbefaling i Houston, TX

På starten av reisen min mot Costa Rica, så hadde jeg en mellomlanding i Houston, Texas. På den lange flyreisen fra Frankfurt og til Houston satt jeg ved siden av en hyggelig mann som bor 5-10 min unna flyplassen. (jeg fikk til og med sett huset hans fra flyet.) Så han anbefalte meg en restaurant som heter Pappasitos. Siden jeg bare hadde en 15 timers transit der før jeg skulle fly videre neste morgen, så kunne jeg ikke gjøre så himla mye, men mat trenger man! Jeg møtte Darren på flyplassen (han flydde fra California og helt til Texas bare for å møte meg!) Før vi tok en taxi, satt bagasjen på hotellet og dro avgårde til denne restauranten.

Nå klarte jeg ikke å spise så himla mye, da hele kroppen min fusket litt etter altfor lite søvn og mat. Men det jeg smakte var utrolig godt, og det så også ut som Darren likte maten veldig godt! Stemningen var på topp og folk sang bursdagssanger, altså, hele restauranten sang omtrent. Personale var kjempehyggelig og veldig effektiv. Da de snakket så fort at Darren måtte oversette for meg flere ganger. Og til at jeg aldri hadde vært i USA før, så var det koselig og uvanlig å bli kalt mam. For eksempel: “What would you like to drink mam?”  

Så, Pappasitos folkens, det var fint, anderledes og store porsjoner (maten på bildet under er beregnet til en person, men vi delte på det). Som de sier “everything is bigger in Texas”, det var noe av det første jeg lærte. Veiene, porsjonene og folka. 

Har du vært i Texas før?
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

0 kommentarer

Siste innlegg