“I fremtiden skal jeg..”

En ting jeg har lagt merke til blant mennsker, også meg selv. Er at vi snakker om det vi skal gjøre i fremtiden. Etter at jeg bestemte meg for å prøve å komme i gang selv som online entreprenør (babysteps fortsatt i denne korridoren), så har jeg møtt så mange inspirende andre entreprenører. Ikke minst har jeg en fantastisk mentor, som deler så masse inspirasjon og tips. 

Noe av det jeg har lært mest, er faktisk min egen tankegang, det å  være bevisst på måten jeg tenker på. Jeg har alltid fokusert på positive ting, men likevel, så er det alltids noe å lære. Og det er å ha et fastsatt mål. Vi mennesker har drømmer, ting vi vil gjøre i livet. “Jeg vil hoppe i fallskjerm” Og ti år senere, så har du fortsatt ikke hoppet. “Jeg vil bli rik”, men du vet ikke hvor mye penger du faktisk vil ha. Sett deg et mål, og det må være spesifikt. Det hjelper mye. 

Finn ut hvor mye du vil tjene. “Jeg skal ha tretti tusen på konto innen første juni! Det er spesifikt. Jeg skal hoppe i fallskjerm innen første august”. Skriv det på en lapp og legg det på nattbordet. Så blir du påminnet hver morgen om at du har et mål. Og det er mye mer sannsynlig at det blir oppfyllt enn hvis du tenker på at det skal skje i fremtiden. For fremtiden kommer hele tiden. Sekundene går, og blir til et nå. Og det er nå du bør gjøre noe med drømmene dine slik at de blir til handlinger og minner. 

Hva gjør du for å oppfylle drømmene dine? 

 

 

2 kommentarer

Siste innlegg