Oppskriften på å få det bedre selv

Det du gir, det får du tilbake. I dag ser jeg så mange mennesker som er grusomme mot andre, og så mange mennesker som gjør alt de kan for å hjelpe hverandre. Hvis alle hadde vært gode mot hverandre så hadde verden vært et bedre sted. Mye startet med indiske filosofer, religioner og troen på gjenfødelse. At karma, det å handle godt mot andre mennesker så du selv får det bedre i ditt neste liv. 

Det varierer veldig fra person til person om man tror på karma eller ikke. Men det å være snill mot medmennesker skulle vært en selvfølge. Når du er god mot andre, så får du det bedre med deg selv også. Og nå i juletider blir mange mye mer generøse og snille med hverandre. Men hva med resten av året? Skal vi være egoister i elleve måneder og så veie det opp med å være god i en måned? 

Det å få det bedre med seg selv kommer også innenfra. Det sitter mentalt. I denne materialistiske verden føler vi at vi trenger masse ting for å bli lykkelig, når alt vi egentlig trenger er å sette oss ned og begynne å endre på tankegangen vår.

Dette sitatet om livet liker jeg veldig godt. 
?Forget about your life situation and pay attention to your life. Your life situation exists in time. Your life is now. Your life situation is mind-stuff. Your life is real.? – Eckhart Tolle.

En ting at jeg vil leve livet mitt til det fulle, oppfylle alle drømmene mine (det er jo det de er til for). Men også at andre skal kunne oppfylle sine drømmer, og leve det livet de ønsker. Jeg blir inspirert av å kunne inspirere andre. 
Så jeg utfordrer deg til å tenke over tenkemåten din, hvordan du reagerer på ting. Er det utsolgt for den tingen du så gjerne ville ha, så ble du i litt dårlig humør? Kanskje det var meningen at du ikke skulle ha det akkurat nå. Kanskje du ikke egentlig trenger det. Selv om det ikke føles slik der og da. Det sitter i huet. Troen på at du må kjøpe det du vil ha for å bli lykkelig. Hva med alt det du har fra før? Hvor lenge var du lykkelig etter du kjøpte det?


 

Hvis du vil få automatisk oppdatering i facebook newsfeeden din når jeg poster kan du like siden min på Facebook her. 

#TorsdagsTanker

0 kommentarer

Siste innlegg