9 must have apper på reise

Noen ting er veldig praktisk å ha på reise. Og da sikter jeg til teknologien og apper som er helt fantastisk å ha i enkelte situasjoner! Så slipper man å stå med skjegget i postkassa og lure på hva i alle dager det betyr, eller hvor mye penger det er snakk om. For plutselig er du blitt ranet, og du vet det ikke selv en gang! 

Så her har jeg 9 apper som kan hjelpe deg på reisen din.

 

  1. Currency.
    Når det kommer til valuta, så er det veldig greit å sammenligne prisene. Jeg har brukt en app som heter XE Currency og sverger til den! Denne funker også uten wifi. 
     
  2. World Clock.
    For å gjøre det lettere for meg selv på reise, så har jeg alle stedene av interesse, både utland og Norge. Der kan jeg sammenligne tidssonene og vite at jeg ikke ringer foreldrene mine når det er midt på natta i Norge. Man kan selvsagt regne det ut selv også, men det er greit å ha når man er i flere forskjellige tidssoner over kort tid. Er fort gjort å gjøre feil. Jeg bruker en som heter World clock. Denne funker også uten wifi. 
     
  3. Hostelworld.
    Hvis du er som meg og liker å møte nye mennesker, bo billig og bra. Da er hostelworld appen for deg også! Forenkler alt ved å bestille neste overnatting kjapt over tlf når du har wifi et sted. Lett å se andres anmeldelser og hva som er med i prisen. 
     
  4. Hotels.com
    Jeg har vært en fan av denne appen lenge. Igjennom appen får du også egne hemmelige priser = rabatter. Du samler også opp netter etter hvert som du overnatter og får til slutt gratis overnatting(-er). Lett og kjapt å finne sted, anmeldelser fra andre, og inne ligger også hva vær som er der hotellet ditt er, hvilke valuta som brukes og hva som er i nærheten av hotellet ditt.

     

  5. Yr.
    Det å ha en vær app er veldig praktisk. Først og fremst anbefaler jeg deg å høre på de lokale først, da de kjenner stedet best. Men det er en grei måte å planlegge litt, spesielt hvis du skal på en fjelltur eller noe i den duren. 
     
  6. Skyscanner.
    Har du bare bestilt en enveisbillett, så er det alltids greit å ha en god app til å komme deg billig videre, eller hjem igjen. Skyscanner og Finn.no reise, er mine to favoritter. 
     
  7. TripAdvisor.
    Denne er gull. Har masse anmeldelser, forslag til ting å gjøre av aktiviteter, steder å spise og hvor man kan bo. Er du usikker på hva du vil finne på å gjøre, bare søk opp stedet, og du får masse forslag. 
     
  8. Translate.
    Skal du til et sted hvor du ikke kan språket, så er det greit å ha noe som kan oversette for deg. Personlig hadde jeg appen iTranslate – Free Translator, men var mye mer glad i å bruke pocket ordboken jeg hadde istedet. Ellers er det også apper som oversetter gjennom tale. for eksempel Oversett stemme – Språk Overs eller Translator.
     
  9. Fly app
    Reiser du med et spesifikt reiseselskap, kan du sjekke om de har egen app. ofte er det praktisk å ha reise informasjon og billett nummeret et tastetrykk unna. For eksempel Nowegian, sas, TUI Norge, Ving, KLM, Apollo etc. Personlig brukte jeg CheckMyTrip.

     

0 kommentarer

Siste innlegg