Vel fremme – bilder fra turen

Da er jeg vel fremme i Höfn på Island. Dagen har vært passe lang i dag da jeg fikk 4,5 timer med søvn før det var opp og avgårde til Flesland. Etter en totimers flytur til Reykjavik, skrudde jeg klokka to timer tilbake, så ruslet vi litt rundt i hovedstaden. I Reykjavik møtte jeg min nye roomie Linnea, som kommer fra Sverige og som skal også jobbe med det samme som meg. Vi spiste på en restaurant som serverer vegan og glutenfri mat, Gló heter det og de hadde mye nydelig mat! 

Ellers så fikk vi sett Hallgrímskirkja, som er mer eller mindre et landemerke i Reykjavik. En stor kirke med arkitektur inspirert av Svartifoss, som er en stor foss med en veldig spesiell karakter. Og vi var innom kunst museumet en tur. Etter det slappet vi litt av, og ventet bare på neste fly videre mot Höfn. Da fløy vi fra Reykjavik sin flyplass. Jeg har aldri vært borti en så liten flyplass. Det er ett rom, der leverer du bagasjen, får billetten, sitter og venter, før du går ut en dør og rett inn i et miniatyr fly. Ingen sikkerhetskontroll eller noe heller, ingen vakter eller noe. Men skal si alt gikk mye raskere da også. 

Etter ankomst her i Höfn ble vi hentet på enda en liten flyplass, kjørt til hotellet med litt forklaring på hvor ting er underveis. Vi bestilte oss middag (jeg valgte Lobster soup. All sjømat i restauranten er lokalfisket her i Höfn), og mens vi ventet på middagen ble vi med på en rundtur på hotellet og fikk hilse på masse nye kollegaer. En hel bunke med hyggelige folk! (som jeg ikke husker navnet på en eneste en nå..) Middagen var knall, vi fikk hotellrommene våres (siden der vi skal egentlig bo er under oppussing). Og nå er neste plan å rekke solnedgangen over Vatnajökull (største isbreen i Europa). Som vi har fantastisk utsikt mot fra hotellet! 

Snakkes snart folkens!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

2 kommentarer

Siste innlegg