The beauty outside

Nå har jeg akkurat vært ute å vandret nede ved båtene og havet. Nesten helt vindstille, hvor et og annet vindkast blåser håret hvileløst foran ansiktet mitt. Solen skinner og folk er ute og nyter det. Jeg møtte noen tyskere, de hadde fanget mye kilofisk og måtte være to for å bære en full stamp. Så avslappende det er å bare puste ut, nyte livet. Det å se rundt seg, og faktisk se det. 

I dag glemmer de fleste av oss å ta et pust i bakken, senke skuldrene som ofte er så anspent og spent at vi tror det er sånn det er, at det er slik de skal være. Vi glemmer å være til. Vi glemmer å se. Vi glemmer å være her akkurat

Vi står opp, drar på jobb, stresser som oftest med å få tiden til å gå opp med planen av hva en må gjennomføre. Stresser seg igjennom en arbeidsdag, eller er misfornøyd med noe. Det er det en tenker der og da. Selv om det er det vi glemmer i fremtiden. Det er da en tenker de gode tankene, i ettertid. Stresser med å hente barna i barnehagen og lage middag. 

Vi drikker, snuser, røyker. Vi heller nedpå med koffein for å holde oss våken lenger, selv om øyelokkene henger slapt over og prøver å fortelle at du har sovet dårlig i det siste. Vi legger oss alt for sent, og tenker at det blir et helvete å stå opp i morgen tidlig. Og at du burde ha lagt deg tidligere. Men det skjer ikke

Legg merke til de små detaljene. De små hverdagsgledene. Øyeblikkene. Det som gjør deg glad. Vit hva som gjør at det bruser på innsiden av brystet ditt. At hjertet pumper litt raskere. Det er viktig å beholde de øyeblikkene, selv om det kan virke ubetydelig akkurat der og da, i akkurat det øyeblikket. 

Frisk luft. Utsikt over naturen, fjell, hav, store enger. Blomster. Sommerfulger. Fugler som leker, synger og hviler på vinden. Bølger. Smil. Iveren etter godbit fra kjæledyrene. Når han sier han elsker meg. Hver gang han smiler til meg. Solnedgang. Lese. Ta ut strikken i håret og kjenne det blåse med vinden. Det er noen ting som jeg finner glede i. 

Hvilke øyeblikk husker du?



1 kommentar
    1. Kjenner meg så igjen i det du skriver 🙂 er så lett å glemme å gjøre ting som gir en god følelse og får en til å slappe av . Hvertfall med barn og jobb. Det er faktisk de små ting som gir lykkefølelsen:)
      Hilsen dama av Bendik 🙂 hehe 🙂

Siste innlegg