Målsetting – ikke nyttårsforsett

Hvis det er noe du vil endre på, gjør det med en gang. Ikke vent til første januar, ikke vent til en bestemt dato med å begynne. Begynn her og nå. Det er alt for mange som tenker at de må huske å ha det med i nyttårsforsettet. Så går det 1-3 mnd ut i nyåret før de gir opp. Og er uten mer futt. Så lager man neste års nyttårsforsett som inneholder akkurat det samme. 

Sett mål i stedet. Prøv å forbedre deg selv hvert år. Det hjelper å notere ned ting du gjør, ha en journal. Så ser man hvor langt man har kommet med målene sine. Man skal ikke henge seg fast ved fortiden, men det er viktig å se tilbake på hvor langt man har kommet. 

Jeg har ikke nyttårsforsett. Jeg har mål. Både uker, måneder og år. Jeg skriver ned drømmene mine og jobber med de hver dag for å komme litt lenger. Selv om det tar tid, så er det mye bedre enn å aldri begynne. Det er så fort gjort å tenke at “nei det ordner jeg i fremtiden”. For da skjer det ikke. Finn ut hva som må til for å oppfylle drømmene dine. Fokuser på en eller to drømmer. Gjør research og skriv ned det som må gjøres for å nå målet ditt. Så deler du det opp til månedsmål og ukesmål. Er du veldig engasjert kan du også lage dagsgjøremål. 

3 tips:

  • Skriv ned målet/målene dine. (ikke ha for mange på en gang. Fokuser på 1-3 mål)
  • Heng det et sted hvor du ser det minst to ganger daglig.
  • Visualiser målet ditt. Se det for deg. 

#Torsdagstanker

 

0 kommentarer

Siste innlegg