Musikkinspirasjon som hjelper å beherske sinne mot kommunen

I dag når jeg våknet var det lyst, fint og hvitt ute. Så utrolig deilig å våkne av seg selv. Om en uke så har vi entret et nytt år. Ting blir det samme, men likevel store forandringer. Det gikk ikke så lang tid før snøen ble til regn, og det hvite på trærne forsvant. Jeg hadde en flott fresh tur i skogen i regnværet. Det er alltid ekstra deilig å komme inn etterpå da også. Slappe litt av før de vanlige søndags gjøremålene må gjennomføres. Nå er det bare spørsmål om tid på hvor lenge jeg får gjort det her. 

Vi skal nemlig flytte. Vi kan ikke vedlikeholde en kilometer lang vei som ikke er blitt skikkelig vedlikeholdt fra før. Og så langt er det lagt et omslag på at det må brukes 2,6 millioner på å få den nærmere mot normal vegstandard. Men jeg ser for meg at det blir vesentlig mer enn det. Når man ikke holder ting ved like underveis, så får en alt på en gang, sånn er det bare.  Ta grøfter for eksempel. Når de ikke blir tatt, så renner vannet ut i vegen. På vinteren så har det vært varierende vær i det siste. Regn først, det legger seg i sprekker og hull, renner som en elv i veien før det blir kaldere, vannet utvider seg når det blir kaldt og vegen sprekker mer. Og før du vet ordet av det er vegstandaren dårligere. Ikke minst at det blir klink is på vinteren når vannet i veien fryser. 

Men nå ble det mye snakk om veien her. Jobben som kommunen hadde, men som de ikke klarte å gjøre. Så nå lemper de ansvaret over på private for å slippe å ordne opp for seg. Det jeg egentlig ville var å ha litt musikk inspirasjon. I disse tider hjelper musikk mye for min del. So here we go! Håper alle har hatt en flott julaften og får en flott romjul!

 
OMeICpLVF2Q
 
4WuPbn_Ask0

 

dxJtBEfAT_E
 
(og yes, det har gått veldig mye i slightly stoopid i det siste)

#Søndagsmusikk
 

 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg