fredagsmorgen

Vet ikke om dere har lest på bt.no om denne ulykken igår.. (eller BA)   (er linket til artikkelene)

da kan eg bare si så mye som at eg satt fremst i den bussen, sett alt.
Og eg har MYE medfølelser for mannen! Han var i feil kjørefelt, og eg kunne se krasjet, når ruten sprakk opp.
Han mannen fikk MOST foten sin og satt og ropte au, hele tiden av smerter. Eg var den som ringte 113, har alltid mobilen i samme lomme i tilfelle noe faktisk kommer til å skje.

Så kom mange ambulanser og politi og brannvesen. Døren hans var fast, bøyd og brannvesenet måte bruke verktøy for å bryte den opp. Hele frontruten på bilen var knust og dotte av.
Den kom en fra ambulansen, og sa at alle måtte trekke lenger bak i bussen, for alle ville jo se hvordan det gikk. Han sa at dette er noe som vi ikke trengte å se – få festet på netthinnen.

Når vi alle satt bak hørte vi en masse skrik fra han, høye og lave toner hele tiden. Så ble det mer stille. Nå låg han på trillebåren til ambulansen. Han hadde bøyd fot.

Når de var kjørt kom det en journalist. Og vi hadde gjennom tiden som hadde gått skrevet ned vitneforklaringer til politiet. De tok åstedsbilder og ryddet opp etter ulykken. Og vi byttet buss, og alle fikk klem av bussjåføren.

 

Hva gjorde du fredagsmorgen?

 


 

0 kommentarer

Siste innlegg