Angående turen til Costa Rica

Det har blitt litt av hvert av endringer. Da staten har endret på diverse regler i forhold til lånekassen og lån, så tar det for lang tid med svar fra lånekassen, til jeg får søkt om lån til skole før avreisedato. Og det er jo selvsagt veldig kjipt! Billettene er jo bestilt og hadde det meste klart da jeg har styrt med forberedelser i det siste. 

Så istedet for å deppe å ikke dra, så hiver jeg meg avgårde likevel. Drar alene på en mini backpacker tur i mellom amerika istedet! Tenker i all hovedsak på Costa Rica, men forhåpentligvis innom Panama en tur også. Vil så gjerne se Bocas del Toro øyene der! 

Det er ikke alltid planene i livet går den veien du selv vil at de skal gå. Men det er en mening med alt. Så da var det ikke min tur nå i år å få gått på skole der. Jeg er veldig fleksibel som person og fant fort en plan b. Det er viktig å se positivt på ting. Jeg får reist, blitt enda mer selvstendig og høyst sannsynlig får jeg lært enda mer spansk også!

Så avreisedato er fra Bergen 16 september og lander på Costa Rica 18 september. Der blir jeg til 2 oktober før jeg flyr videre til Los Angeles og blir der til 19 oktober. Så nå holder jeg på med research på høyt nivå. Har verken ryggsekk eller ting (annet enn masse klær!!) Så hvis det er noen sjeler der ute som har pakketips eller reisetips til  amerika – fyr løs! Kanskje noen har en ryggsekk å anbefale? Eller hva småting en kan få bruk for på en slik reise (toalettpapir?) ?

Kommer til å kikke etter steder med Wifi på forhånd så jeg kan oppdatere dere så mye som jeg kan! Har også egen facebook side hvis det gjør det enklere å følge med om det er ønskelig. (Link oppe i meny)

Og lykke til til alle som begynner på skole nå!


Ph//google

2 kommentarer

Siste innlegg